Auf der Star Wars™ Webseite sind vor einigen Tagen erste offizielle Informationen zu Star Wars™ The Force Awakens („Das Erwachen der Macht“) online gegangen. Neben dem Foto der Musterverpackung der kommenden Star Wars™ The Force Awakens Sets wurden auch Details zum Verkaufsstart sowie Infos zu dem neuen Bösewicht Kylo Ren veröffentlicht, der im ersten Trailer des Kinofilms mit seinem neuen Doppel-Laserschwert für Furore bei den Fans gesorgt hat.

Laut Webseite ist der weltweite Verkaufsstart der Star Wars™ The Force Awakens Produkte für den 4. September 2015 („Force Friday“/#forcefriday) geplant. Hierzu soll es unter anderem auch spezielle Events wie Mitternachts-Shopping geben, „um dieses Ereignis gebührend zu feiern“. Der Release-Termin bezieht sich nicht nur auf die LEGO® Star Wars™ The Force Awakens Sets, sondern auch auf alle Merchandise-Produkte wie Sammelkarten, Bücher, Spielfiguren und Apps.

Interessant ist auch die Musterverpackung. Rechts oben auf der Vorderseite der Box ist das Konterfei von Kylo Ren zu sehen, der laut Webseite künftig auf jeder Star Wars™ The Force Awakens Verpackung abgebildet sein wird – so auch auf den neuen LEGO® Star Wars™ The Force Awakens Sets.

lego-starwars-boxart-official

The next generation of Star Wars toys, collectibles, books, and apparel is in range.
StarWars.com is thrilled to announce that Star Wars: The Force Awakens products will land in our galaxy on September 4, 2015, at 12:01 a.m. — “Force Friday” — with stores around the world opening their doors at midnight for a special celebration of all things Star Wars. It will be a day long remembered.

“Every lightsaber, every action figure, every LEGO set tells a story for generations of Star Wars fans, and this global event is a celebration of those stories. We’re excited to be part of the countdown to this enormous movie moment,” said Josh Silverman, executive vice president, global licensing, Disney Consumer Products.

Fans wanting to be the first to get their hands on Star Wars: The Force Awakens merchandise can set their hyperspace and social media coordinates now: They will be able to visit their local retailer starting at midnight on September 4, and are encouraged to document their experience using the hashtags #ForceFriday and #MidnightMadness. A wide-range of products — from toys and collectibles, to books and comics, ebooks and apps, to apparel and lifestyle accessories — will be available at mass retailers and Disney Store locations worldwide, as well as on DisneyStore.com.

Also revealed here for the first time is the packaging for Star Wars: The Force Awakens products, featuring the mysterious new villain, Kylo Ren. The ominous, shadowy figure and the red lightsaber he wields will be featured on Star Wars product packaging beginning September 4, 2015. Let the countdown begin.

TEILEN

Familienvater, Apple Nerd & LEGO Fan. 44 Jahre alt, im richtigen Leben Journalist & Presse- und Öffentlichkeitsarbeiter, zudem Gründer von PROMOBRICKS.DE.

HINTERLASSEN SIE EINE ANTWORT

Please enter your comment!
Please enter your name here